Mathias Deneux
Charakterní tanečník Baletu NDBiografie
V letech 1997–2002 studoval v Ballet du Nord (P. Minam Barier) a v letech 2002–2006 získal profesionální vzdělání v CNSMDP (D. Agésilas). Je držitelem diplomu v klasickém tanci a herectví - CNSMDP.
Jeho taneční dráhu výrazně ovlivnily tyto osobnosti: Klasický balet (S. Soloviev, C. Atanassoff), Pas de deux (A. Debrus), Moderní balet (S. Alexander, A. Lafonta), Skladba / Improvizace (C. Gérard), Jazz (C. Bisson), Charakterní tanec (R. Barbacaru). V roce 2006 získal titul BAC (Literatura a umění) a ve stejném roce působil jako tanečník v Junior Ballet Classique du Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris (CNSMDP) pod vedením baletního mistra Muriela Belmonda.
Od roku 2007 byl v angažmá v Ballet Biarritz (umělecký šéf Thierry Malandain) a od roku 2008 ve West Australian Ballet v Perthu (umělecký šéf Ivan Cavallari). V roce 2010 se stal členem souboru Baletu Národního divadla, roku 2014 byl jmenován sólistou.
Od začátku své kariéry vystupoval v několika choreografiích Petra Zusky, jako Svěcení jara, Sólo pro tři, Chvění, dále v inscenacích Don Quijote, Rooster (Ch. Bruce), Giselle, Themes & Variations (G. Balanchine), Čarodějův učeň a Malá mořská víla (J. Kodet), 7. symfonie (U. Scholze), Louskáček (I. Cavallariho, Sněhová královna (M. Corder), Favoritita (J. Martinez), Napoli (A. Bournonville), Étude (H. Lander).
Mezi nejvýznamnější role, ve kterých vystupoval, patří Zkrocení zlé ženy (Gremio) Johna Cranka, In The Middle Somewhat Elevated Williama Forsythe, Spící krásavice (Carabosse) Javiera Torrese, Dekadance Ohada Naharina, Popelka (Organizátor) od Jeana Christophe Maillota, Reflection On A Human Form Jacopo Godani, Louskáček - Vánoční příběh (Ďábel) Youriho Vamose, Romeo a Julie (Mercucio) Petra Zusky, Marná opatrnost - La fille mal gardée (Alain) Fredericka Ashtona a další.
Dále se objevil v dílech J. Kyliana, A. Ekmana, V. Konvalinky, Š. Pechara, R. Poklitaru, K. Grave, A. Cerruda, J. Pokorného, N. Weira a dalších.