Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Martin Bronec

Biografie

Vystudoval obor Mechanik silnoproudých zařízení v Praze. Při studiu na FEL ČVUT si dal pauzu od studií a šel si odpočinout k divadlu a v listopadu 2003 nastoupil jako jevištní technik do Národního divadla. O tři měsíce později přestoupil na pozici osvětlovače, kde po zaškolení přešel na místo programátora a obsluhu světelného pultu. Následujících 10 let pomáhal vytvářet nové inscenace dle přání tvůrců a odbavoval repertoárová představení. Na vysokou školu se již nevrátil. V roce 2009 absolvoval školu světelného designu v Institutu světelného designu, kterou úspěšně zakončil závěrečnou zkouškou. V roce 2014 opustil osvětlovací pult a začal připravovat jednotlivé reprízy představení jako mistr světel a světelný designer. Od roku 2019, po krátké pauze, vede osvětlovače v historické budově Národního divadla. Největší podíly na tvorbě měl po boku svého nadřízeného P. Kremlíka, ale pomáhal i jiným českým a zahraničním světelným designerům. Podílel se na tvorbě světel s J. Štěpánkem pro operu Boris Godunov (2015). Spolupracoval s vytvořením světelného designu pro operu Krakatit (2017) a Prodaná nevěsta (2022) v režii A. Nellis a M. Cibulky. S O. Kynclem se podílel na činohře Pýcha a předsudek (2016) v režii D. Špinar. Spolupracoval s P. Zuskou na baletu Louskáček a Myšák Plyšák (2015). Dle přání baletních mistrů vyprovázel světlem inscenace baletní přípravky Taneční fantazie 3 (2014) a Taneční fantazie 4 (2015). Spolupracoval na inscenaci Moving still (2024) v režii J. Kyliána. Světelné nálady vytvořil pro opery Juliette (2016) a Turandot (2020) v režii Z. Gilhuus. Téměř každoročně se věnuje přípravě předávání Cen Thálie. Vytvořil světelný design pro přímý přenos ČT pořadu Paměti národa (2015) a na dalších přenosech se podílí téměř každý rok. Spolupracoval na velkém skoro čtyřhodinovém covidovém koncertu Národ sobě (2021) nebo odvysílaném baletním představení Protančíme tím (2020). Nadále se podílí na přípravě nových inscenací v historické budově Národního divadla. Někde vlastní měrou, někde jako prodloužená ruka jiných designérů.