NDup aneb Druhý život věcí
NDup je projekt Národního divadla využívající různé materiály, použité při divadelním provozu, ke vzniku nových unikátních a užitečných předmětů. Slovo „up“ hned za zkratkou ND je kratší verze termínu upcyklace.
Národní divadlo se při svých aktivitách snaží o ohleduplnost k životnímu prostředí. Klade také dlouhodobě důraz na obnovitelnost zdrojů. Šetření energií či vodou je pro Národní divadlo již dlouho samozřejmostí, ale našly se i jiné oblasti. Vždyť jen při standardní výrobě prezentačních a reklamních tisků, brožur, programů, plakátů a plachet se spotřebuje mnoho materiálu, který již splnil svou prvotní funkci a může mít své další využití. Jedním z cílů divadla se proto stala přeměna věcí v divadelním provozu už nepotřebných v nové předměty s novou užitnou hodnotou.
Nápadů se již uskutečnila řada a Národní divadlo vás bude s potěšením nejen informovat, jak mohou tyto předměty doputovat k vám, ale také na našich stránkách povypráví o genezi a případných peripetiích. Především se však s vámi podělí o radost a nadšení při realizaci těchto nápadů.
Autorem sloganu Druhý život věcí je textař Tomáš Roreček, který má v portfoliu řadu úspěšných reklamních sloganů a také textů pro skupiny Chinaski nebo Kryštof. Logo NDup vytvořil grafik Petr Huml ze studia Formata.
V rámci projektu NDUp si diváci mohou na našem e-shopu zakoupit designové batohy z vyřazených bannerů, ze starých kalendářů či odstřižků látek ručně vyráběné sešity, z jiných tiskovin zase obálky na vstupenky, které je možné si posléze zasadit. A rozhodně nekončíme, nově využíváme reklamní bannery na výrobu nepromokavých bund a pouzder na vstupenky.