Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Sólisté Národního divadla zpřítomní nejniternější rozpoložení duše písňovým repertoárem

15. 2. 2016
Opera

Jedinečný večer složený z pěti písňových cyklů v jazycích pěti největších operních kultur připravilo na sobotní večer 20. února 2016 Národní divadlo. Přestože jsou hlavními náměty písní nezávažnější lidské situace, Čtyři poslední písně Richarda Strausse přinesou v závěru večera i paprsek naděje ve vykoupení. Pod taktovkou uměleckého ředitele Opery Petra Kofroně a za doprovodu Orchestru Národního divadla se představí sólisté první operní scény Dana Burešová, Michaela Kapustová, Josef Moravec, Oleg Korotkov a za nemocného Jiřího Hájka zaskočí barytonista Roman Hoza.

Večer otevře cyklus Severní noci skladatele Jaroslava Křičky v přednesu Michaely Kapustové. Ruskou tvorbu bude reprezentovat Modest Petrovič Musorgskij a jeho Písně a tance smrti v interpretaci basisty Olega Korotkova. Tenorista Josef Moravec se ujme tří písní Mlhy, Déšť a Noc skladatele Ottorina Respighiho na básně Italek Ady Negriové a Vittorie Pompiljové. Po přestávce diváci uslyší Tři písně Dona Quijota k Dulcinee v přednesu jediného hostujícího sólisty Romana Hozy. Teprve pětadvacetiletý barytonista je od ledna 2015 členem operního studia Deutsche Oper am Rhein v Düsseldorfu/Duisburgu a v Národním divadle ztvárňuje v aktuální sezoně roli Figara v Mozartově Figarově svatbě. Jako vrchol sobotního večera zazní Národním divadlem jedno z nejpůsobivějších děl písňového repertoáru – Čtyři poslední písně Richarda Strausse na texty Hermanna Hesseho a Josefa von Eichendorffa v podání Dany Burešové.

"Je to hloubavá a bytostně niterná hudba. K jednotlivým písním se občas vracím, ale na připravovaném koncertu, který bude mimochodem mojí první spoluprací s Petrem Kofroněm coby uměleckým ředitelem, je přednesu poprvé kompletně,“ říká ke svému programu sopranistka Dana Burešová, jejíž doménou byl doposud v Národním divadle především český operní repertoár.