Andrea Opavská
Biografie
Vystudovala filozofii a historii na Filozofické fakultě UP v Olomouci a na HAMU v Praze pedagogiku tance a taneční vědu. Účastnila se prestižních světových tanečních festivalů Edinburgh Festival Fringe (2017), Singapore Fringe Festival (2016), Tanzmesse v Düsseldorfu (2014), Edinburgh Festival Fringe (2014), APAP v New York (2014, 2013), Aerowaves v Curychu (2013), Recklinghausen Festival Fringe (2013), studijních stáží v Hellerau-Drážďany pod vedením Rasmuse Ölmeho (2013), v belgické taneční skupině Ultima Vez (2009), semestrální stáže v rámci studijního programu Erasmus na Artesis Koninklijk Conservatorium v Lieru (Belgie, 2008). Účastnila se workshopů v rámci ImPulsTanz – Vienna International Dance Festival (Joe Alegado, Iňaki Azpillaga, Milli Bitterli, Andrew de L. Harwood, Martin Kilvády, Corrine Lanselle, Rasmus Ölme, Antony Rizzy, Frey Faust, Risa Steinberg, David Zambrano, Elio Gervasi, Ted Stoffer, Randy Warshaw, Scott Wells) 1998–2011 a workshopů v LCDS v Londýně 2001- 2002. V letech 1996-2006 byla členkou tanečního divadla ZÓNA pod vedením Lenky Dřímalové (1996-2006). Od roku 2012 je členkou tanečního souboru Lenka Vágnerová&Company. Za roli v představení Gossip (chor.Lenka Vagnerová) byla v roce 2015 nominována na Thálii v kategorii balet, pantomima a jiný tanečně dramatický žánr. Za roli v inscenaci La Loba (chor. Lenka Vagnerová) získala titul Tanečnice roku 2014 (ČTP). Inscenace oceněna Herald Angel Award 2014 a nominována na Total Theatre Award na Edinburgh Festival Fringe 2014. Hodnoceno jako nejlepší taneční představení v Singapore v roce 2016. Za roli v inscenaci Jezdci (chor. Lenka Vagnerová) byla nominována na Tanečnici roku 2012. Inscenace získala ocenění Taneční inscenace roku 2013 (ČTP). Za roli v inscenaci Knihovna (chor. Lenka Bartůňková) byla nominována na Tanečnici roku 2009. Inscenací získala ocenění Taneční inscenace roku 2009 (ČTP). Jako pedagog moderního tance na Konzervatoři Duncan Centre v Praze působila v letech 2011-2012 a 2015. V letech 2001-2006 byla pedagožkou současného tance a dějin tance a baletu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě. Od roku 2011 působí jako interní pedagog současného tance na HAMU a jako externí pedagog jevištního pohybu, katedra alternativního a loutkového divadla na DAMU (2011- dodnes). Podílela se na pohybové spolupráci inscenací v Divadle Minor (Sněhová královna, 2017; Robin Hood, 2015); ve Švandově divadle (Baal, 2016), v Divadle Letí (Plantáž, 2012), v Divadle na Vinohradech (Caesar, 2011), Státní Opera Praha (Jarní, 2004), Národní divadlo Moravsko-slezské v Ostravě (Krvavá svatba, 2001). Spolupracovala na interpretaci s tanečními soubory Me-sa, Verte, Nanohach, DOT504, Refug, Pražský komorní balet, Scottish Dance Theater, VOSTO5, s činohrou a Operou Národního divadla v Praze (Miloš Forman, Michal Dočekal, Petr Kofroň) a choreografy Lenkou Dřímalovou, Mirkou Eliášovou, Lenkou Bartůňkovou, Rasmusem Ölmem, Peterem Šavelem, Lenkou Vágnerovou, Chiarou Girolomini, Ji Eu Lee atd.