Carla Ricotti
Biografie
Carla Ricotti absolvovala studium scénografie na Accademia di Belle arti di Brera, kde dnes vyučuje design doplňků. Od devadesátých let Carla Ricotti spolupracuje s různými scénografy a kostýmními výtvarníky, k nimž patří mj. Luisa Spinatelli, J. Ivory, Jean Paul Gaultier, W. Orlandi, J. F. McFarlane, Luciana Arrighi. V roce 1995 debutovala jako scénografka a výtvarnice kostýmů ve Velkém divadle světa Calderóna de la Barcy a v Cervantesově Světě divů (Florencie, Chiostro delle Oblate) a roku 1996 v Gogolových Mrtvých duších (Milán, Teatro Franco Parenti), všechny v režii Guida De Monticelliho. V roce 1997 začala intenzivně spolupracovat se Stefano De Lucou a je autorkou scény a kostýmů následujících představení: Collodiho Pinocchio a Exuperyho Malý princ (Milán, Piccolo Teatro), Jarryho Král Ubu (Timisoara, Národní divadlo), Oreste V. Alfieriho (Vicenza,Teatro Olimpico), Past na myši A. Christie (Turín, Teatro Gioiello). Vytvořila návrhy kostýmů k hrám Luigiho Pirandella Čepice s rolničkami a Každý dle svého v režii Guilia Bosettiho (Milán, Teatro Carcano). Dále navrhla scénu a kostýmy inscenací Macbethův klan (režie Angelo Longoni, Milán, Teatro Studio) a Zrozeni pod opačným znamením (režie Leo Muscato, Ascoli, Teatro Ventidio Basso). V opeře debutovala roku 1996 kostýmy k Piccinniho Američanu (režie De Monticelli, festival Valle d’Itria) a poté vytvořila kostýmy k Verdiho Simonu Boccanegrovi (režie Giovanna Maresta, Messina, Teatro Vittorio Emanuele), opeře Nina Roty Dva stydlíni (režie Ugo Gregoretti, Bari, Arena della Vittoria) a k Bizetově Carmen (Finská národní opera v Helsinkách). Od roku 2001 intenzivně spolupracuje s režisérem Arnaudem Bernardem, pro nějž vytvořila kostýmy k Meyerbeerovým Hugenotům (Festival Valle d’Itria), Verdiho Luise Miller (Enschede, Nazionale Reisopera), Massenetovu Králi z Lahore (Benátky, Teatro La Fenice) a k Verdiho La traviatě ve Státní opeře Praha (2006).