Emma Ryott
Biografie
Emma Ryott se podílela na nastudování baletů Děvčátko se sirkami, Messa da Requiem, Der Sandmann, Romeo a Julie, Sonet (Curyšský balet), Anna Karenina (Korejský národní balet, Oslo, Moskva a Curych); Vojcek (Oslo a Curych); Leonce & Lena(Charlotte Ballett, Essen, Montreal, Stuttgart a Curych); Der Sandmann (Stuttgart, Riga); Lulu. Monstrózní tragédie a Slečna von S. (Stuttgartský balet); Poppea//Poppea (Arte); Don Q (Thea-terhaus Stuttgart); Odysseův návrat (Vlámský balet a Edinbur-ský festival).
Dále vytvořila scénu a kostýmy pro divadelní hry Mladý Čechov; Racek, Ivanov, Platonov (Chichesterské festivalové divadlo a Národní divadlo Londýn), Srdce Robina Hooda (RSC Bergen, Boston, Uppsala a Toronto – Cena Elliota Nortona za vynika-jící design a nominace na cenu Dora za vynikající kostýmy), Rock’n’Roll (Royal Court, West End a Broadway) a Sunset Boule-vard (Göteborg).
Emma Ryott spolupracovala na operních inscenacích Bohéma(Kodaňský operní festival), Zlato Rýna (Longborough), Marco Polo(Kuang-čou), Zimní cesta (Curych), Bludný Holanďan (Němec-ká opera Berlín), Popelka (Finská národní opera), Velký Gatsbya Faustovo prokletí (Drážďany), Faustovo prokletí (Německá opera Berlín); Falstaff (Wiesbaden); Orfeus a Eurydika (Stuttgart); Bere-nice (Göteborg); Nine (Malmö); Othello (Salzburg a Teatro dell’O-pera Řím); Malíř Mathis (Divadlo na Vídeňce – Rakouská hudební cena za nejlepší inscenaci); Manon Lescaut (ENO).
Pro televizi navrhla scénu a kostýmy pro Novoroční koncert 2016 (Vídeň, ORF). Podílela se také na filmech Smrt Penthea, Arhat, Zkrocení draka a Poppea//Poppea.
Emma Ryott nyní pracuje na designech pro blížící se Novoroční koncert 2020 (Vídeň, ORF) a novou inscenaci opery Valkýra(Longborough).