Jan Veselý
Zvukový designBiografie
Narodil se v Praze. Už od dětství inklinuje k hudbě a divadlu. S divadlem se začal seznamovat už od dětství v amatérských divadlech (herec, zvukař, autor hudby); hudbě se věnoval v ZUŠ (klarinet, sborový zpěv), od konce 90. let se věnoval také spolupráci s pěveckými sbory při realizaci jejich nahrávek (Pueri Gaudentes, Gaudium).
Od začátku nového století se zaměřuje především na divadlo, kde spolupracoval po zvukové stránce na více než stovce titulů, které se pravidelně reprízovala (Divadlo v Celetné – CD2002 (Prokletí rodu Baskervilů – Petr Svojtka), Divadlo Letí (Rtuť – Julius Ševčík, Kabaret Praha letí – Marián Amsler), Divadlo Na Fidlovačce (Babička – Jan Jirků), Studio DAMÚZA (Já, hrdina – Jiří Havelka) a především dlouhodobě spolupracuje s DISKem (např. Bratři (Karamazovi) – D. Špinar, Idiot – M. Krobot, Velmi společenské tance – J. Havelka, Titus Andronicus_Let mouchy – P. Tejnorová, Království – Š. Pácl, Kaltes land – J. Frič) i na mnoha dalších jednorázových představeních a projektech (např. nastudování Pašií ve svatovítské katedrále (režie Václav Lautner).
Sound design vytvořil pro představení Jiřího Havelky v Dejvickém divadle Wanted Welzl a pravidelně pracuje s Jiřím Adámkem a skupinou BocaLocaLab na zvukově výrazných představeních (Evropané, Tiká tiká politika, Teritorium, Požár, Čtyři, tři, dva, jedna).
Pravidelně se věnuje jako vedoucí zvukař Letním shakespearovským slavnostem (nastudování všech titulů posledních let – Mnoho povyku pro nic – J. Menzel, Sen noci svatojánské – SKUTR, Richard III. – M. Huba, Zkrocení zlé ženy – D. Špinar, Jindřich IV. – L. Belohradská, Veselé paničky windsorské – J. Menzel, Komedie omylů – I. Rajmont, Bouře – J. Korčák, Othello – P. Kracik, Večer tříkrálový – V. Polesný).
Působí také jako externí pedagog na DAMU (Katedra produkce a Katedra alternativního a loutkového divadla – studenti programu ERASMUS). Pro Český rozhlas spoluvytvářel pořad o divadelních technologiích Divadelní slovníček.