Johannes Witt
Biografie
Johannes Witt je uznávaný dirigent, který pravidelně hostuje v prestižních operních domech, jako jsou Wiener Staatsoper, Staatstheater Stuttgart, Finská národní opera, Norská národní opera, Národní divadlo a Nizozemská národní opera a balet. V této sezóně se Johannes vrací do Wiener Staatsoper a do Národního divadla. Také debutuje s WDR Funkhausorchester a diriguje několik premiér pro Operu Wuppertal.
Od sezóny 2021/22 působí Johannes jako dirigent v opeře Wuppertal, kde vedl německou premiéru díla Salvatore Sciarrina Il canto s'attrista, perché? a řídil inscenace La Traviata, Werther, Veselé paničky windsorské, Očekávání, Rigoletto, Veselá vdova a další. Dříve působil jako dirigent v divadle Aalto Theater v Essenu, kde nastudoval široký repertoár zahrnující Kouzelnou flétnu, Čardášovou princeznu, Lazebníka sevillského, Normu, Zemi úsměvů a Prodanou nevěstu. K jeho angažmá patří i baletní díla jako Romeo a Julie, Louskáček, Giselle, Šípková Růženka, Oněgin, Labutí jezero a Don Quijote. V Essenu získaly jeho premiéry Oněgina, Labutího jezera a Noc v Benátkách pozitivní ohlasy kritiky i publika, které ocenilo jeho talent vést Essenský filharmonický orchestr.
Mezi jeho nedávné projekty patří nizozemská premiéra díla Angel's Bone od Du Yuna v Muziekgebouw aan 't IJ v Amsterdamu a návrat do Wiener Staatsoper, kde dirigoval Marnou opatrnost. V roce 2021 dirigoval Zkrocení zlé ženy ve Staatstheater Stuttgart a Aalto Theater, stejně jako obnovené nastudování oceňované inscenace Cain, overo il primo omicidio od Dietricha Hilsdorfa v Essenu.
Johannes hostoval na řadě dalších scén, včetně Národního divadla Mannheim (Don Giovanni), Opery Bonn (Madama Butterfly), Staatstheater Kassel (Veselé paničky windsorské) a Pfalztheater Kaiserslautern (německá premiéra Heart Sutra od Christiana Josta a Havran od Toshio Hosakawy). V roce 2016 se setkalo s příznivou kritikou jeho premiérové nastudování Romea a Julie od Prokofjeva v Teatro de la Maestranza v Seville.
Jeho koncertní repertoár zahrnuje skladby od raného baroka až po současné skladby a spolupracoval s orchestry jako Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, Württembergisches Kammerorchester Heilbronn, Duisburger Philharmoniker, Essener Philharmoniker, Bremer Philharmoniker, Philharmonie Südwestfalen, Sinfonieorchester Wuppertal a Folkwang Kammerorchester.
Johannes začal svou kariéru jako korepetitor ve Staatstheater Darmstadt. V roce 2012 se připojil k Aalto Theater Essen, kde úzce spolupracoval se Stefanem Soltészem na produkcích jako Pelléas a Mélisanda, Ariadna na Naxu a Parsifal, a asistoval dirigentům jako Tomáš Netopil, Friedrich Haider či Will Humburg. Studoval dirigování na Hochschule für Musik und Tanz Köln pod vedením profesora Michaela Luiga a na Konzervatoři Rimského-Korsakova v Petrohradě u Leonida Korchmara.
Johannes je původně školený jako hráč na bicí nástroje, specializoval se na marimbu a působil jako tympanista v mládežnických orchestrech v Torontu a Kolíně nad Rýnem. Od roku 2020 je uměleckým ředitelem Mládežnického orchestru Hamburk, kde mladým hudebníkům předává svou vášeň pro orchestrální hudbu.