Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Kristina Kornová

Kristina Kornová

Demisólistka Baletu ND

Biografie

Narodila se v Praze. Od tří let se věnovala lidovým tancům ve Folklorním souboru Valášek, se kterým absolvovala řadu zahraničních zájezdů. Jako desetiletá vystupovala v divadle Semafor s Jiřím Suchým a také zpívala v muzikálu Bídníci.
Absolvovala Taneční konzervatoř hlavního města Prahy, kterou pod vedením pedagogů Jaroslava Slavického, Hany Vláčilové a Kateřiny Slavické dokončila v roce 2012. Již během studií působila v souboru Bohemia Balet a účinkovala v inscenacích Petra Zusky, Jiřího Kyliána nebo Serge Lifara. Účastnila se také několika baletních soutěží například ve Francii, kde získala 4. místo, v Olomouci, kde zvítězila, a dále také v Brně a v Praze. Je členkou projektového tanečního souboru Dekkadancers.
V roce 2013 nastoupila do souboru Baletu Národního divadla, kde nyní působí na pozici demisólistky. Vystupovala zde v těchto klasických inscenacích: Labutí jezero (P. Ďumbala a H. Vláčilová), Labutí jezero (K. Greve), Sněhová královna (M. Corder).
Je také vynikající interpretkou moderních tanečních směrů, díky čemuž se uplatnila v inscenacích: Čarodějův učeň (J. Kodet), Česká baletní symfonie II. / Guru (V. Konvalinka) a Stabat Mater (P. Zuska), Ballettissimo / 7. symfonie A-dur (U. Scholz), OHAD NAHARIN: decadance (O. Naharin).
Ze stávajícího repertoáru pak účinkuje v těchto klasických baletech: Louskáček – Vánoční příběh (Y. Vàmos), kde ztvárňuje sóla ve Španělském tanci a Arabském tanci. La Bayadère (J. Torres), nebo La Fille mal gardée (F. Ashton).
Aktuálně je možné ji vidět v těchto současných inscenacích: Brel – Vysockij – Kryl / Sólo pro tři (P. Zuska), Romeo a Julie (P. Zuska), Vertigo / Rain (R. Poklitaru), Malá mořská víla (J. Kodet), Chvění (P. Zuska), Sólo pro nás dva (P. Zuska).
Dále tančí Kristina Kornová také v inscenacích, které měly premiéru po nástupu nového uměleckého šéfa souboru, Filipa Barankiewicze: Timeless / Serenade (G. Balanchine) a Separate Knots v ústředním duetu (E. Gat), Slovanský temperament / Dumka (O. Vinklát) a Perfect Example (A. Kajdanovskij), Kylián – Mosty času / Bella Figura (J. Kylián).
Vždy tíhla spíše k modernímu tanci, ale klasický balet jí přináší intenzivní zkušenosti, škálu dovedností, rozhled, poznání a motivaci na sobě kontinuálně pracovat.