Lucie Hayashi
Host OperyBiografie
Mgr. MgA. Lucie Hayashi, Ph.D. vystudovala doktorské studium taneční vědy na HAMU, kde nyní zastává post tajemnice katedry tance, a japonská studia na FF UK v Praze, kde přednáší o japonském divadle na Ústavu dálného východu. Věnuje se taneční produkci a publicistice, od roku 2010 je šéfredaktorkou odborného internetového časopisu Taneční aktuality.cz. Soustavně se zabývá antropologickým výzkumem japonského tance, jehož výsledky prezentuje v odborných periodikách i na tanečních a etnologických konferencích (ČR, Norsko, Japonsko, Irsko, Chorvatsko). Jako tanečnice pracovala s řadou českých i zahraničních současných choreografů, jako interpretka se podílela také na přípravě divadelních představení v Japonsku (kde studovala tance žánrů nó, kjógen, butó i bujó). Od roku 2007 pohybově spolupracovala také s Národním divadlem, kam v roce 2011 nastoupila jako asistentka režie Opery ND. Stála tak u zrodu inscenací Les enfants terribles (2011, režie Alice Nellis), Jakobín (2011, režie Jiří Heřman), Gloriana (2012, režie Jiří Heřman), Don Giovanni (2012, režie SKUTR: Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský), Pélleas a Mélisanda (2012, režie Rocc Rappl), Orfeus a Eurydika (2013, režie Hartmut Schörghofer), Simon Boccanegra (2013, režie David Pountney), Příhody lišky Bystroušky (2014, režie Ondřej Havelka) a Pád Arkuna(2014, režie Jiří Heřman). Choreograficky připravila inscenaci inspirovanou japonským divadlem Nonomiya (2014, režie Jiří Nekvasil) pro Národní divadlo moravskoslezské v Ostravě.