Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Lucie Hayashi

Lucie Hayashi

Host Opery

Biografie

Mgr. MgA. Lucie Hayashi, Ph.D. vystudovala doktorské studium taneční vědy na HAMU, kde nyní zastává post tajemnice katedry tance, a japonská studia na FF UK v Praze, kde přednáší o japonském divadle na Ústavu dálného východu. Věnuje se taneční produkci a publicistice, od roku 2010 je šéfredaktorkou odborného internetového časopisu Taneční aktuality.cz. Soustavně se zabývá antropologickým výzkumem japonského tance, jehož výsledky prezentuje v odborných periodikách i na tanečních a etnologických konferencích (ČR, Norsko, Japonsko, Irsko, Chorvatsko). Jako tanečnice pracovala s řadou českých i zahraničních současných choreografů, jako interpretka se podílela také na přípravě divadelních představení v Japonsku (kde studovala tance žánrů nó, kjógen, butó i bujó). Od roku 2007 pohybově spolupracovala také s Národním divadlem, kam v roce 2011 nastoupila jako asistentka režie Opery ND. Stála tak u zrodu inscenací Les enfants terribles (2011, režie Alice Nellis), Jakobín (2011, režie Jiří Heřman), Gloriana (2012, režie Jiří Heřman), Don Giovanni (2012, režie SKUTR: Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský), Pélleas a Mélisanda (2012, režie Rocc Rappl), Orfeus a Eurydika (2013, režie Hartmut Schörghofer), Simon Boccanegra (2013, režie David Pountney), Příhody lišky Bystroušky (2014, režie Ondřej Havelka) a Pád Arkuna(2014, režie Jiří Heřman). Choreograficky připravila inscenaci inspirovanou japonským divadlem Nonomiya (2014, režie Jiří Nekvasil) pro Národní divadlo moravskoslezské v Ostravě.