Olga Bogoliubskaia
Sólistka Baletu NDBiografie
Olga Bogoliubskaia je charismatická tanečnice s vynikající klasickou technikou, kterou získala během studií na prestižní Baletní akademii při Velkém divadle v Moskvě. Diváky zaujala svými výkony v klíčových rolích, jako je Lisa v La Fille mal gardée (choreografie Fredericka Ashtona), Olga v Oněginovi (choreografie Johna Cranka) a sólová dívka ve Svěcení jara (choreografie Glenna Tetleyho).
Od roku 2016 je členkou Baletu Národního divadla. V roce 2018 byla povýšena na demi-sólistku a v dubnu 2021 se stala sólistkou. Svoji profesionální dráhu zahájila v Moskvě, kde absolvovala Baletní akademii Velkého divadla v roce 2013 pod vedením Mariny Leonovové. Po absolvování nastoupila do souboru divadla Stanislavského a Němiroviče-Dančenka, kde ztvárnila řadu menších sólových rolí, zejména v klasickém repertoáru. Mezi její významné výkony patří Neapolský tanec v Labutím jezeře, vesnické pas de deux v Giselle, Slavnost květin v Genzanu, pas d’action v La Bayadère a další.
V Baletu Národního divadla Olga tančila v hlavních rolích, jako je Princezna Florina ve Spící krasavici (choreografie Marcia Haydée), Lisa v La Fille mal gardée (choreografie Fredericka Ashtona), Klára v Louskáčkovi – Vánočním příběhu (choreografie Yuriho Vámoše), Ruská dívka v Serenade (choreografie George Balanchina) a Olga v Oněginovi (choreografie Johna Cranka). Zároveň se představila i v neoklasických a současných choreografiích, jako je Svěcení jara (choreografie Glenna Tetleyho), Aspects (choreografie Krzysztofa Kozielského), Žalmová symfonie, Šest tanců, Gods and Dogs a Petite Mort (choreografie Jiřího Kyliána). Zahrnuje také roli Sestry ve Šeherezádě (choreografie Mauro Bigonzettiho).
Olga svou všestrannost prokázala i v moderních choreografiích. Vystupovala ve Coppélii (choreografie Ronalda Hynda) jako Swítání, jako Sestra v Popelce (choreografie Jean-Christopha Maillota), v Holo Harmonies (choreografie Mauro Bigonzettiho), The Second Detail (choreografie Williama Forsythea), Frank Bridge Variations (choreografie Hanse van Manena), Moving Rooms (choreografie Krzysztofa Pastora), Bill (choreografie Sharon Eyal) a v roli Jiskerky ve Slunečník, Měsíčník a Větrník (choreografie Viktora Konvalinky).
Olga Bogoliubskaia i nadále ohromuje publikum svou technickou zručností, výrazností a všestranností v širokém spektru klasických, neoklasických a současných děl, což ji činí klíčovou postavou Baletu Národního divadla.