Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Pavel Borák

Biografie

Brněnský rodák, scénograficky činný od roku 1994, v roce 1999 absolvoval Divadelní fakultu JAMU. Při dosud více než sto realizacích opakovaně spolupracoval s režiséry Matějem T. Růžičkou, Zojou Mikotovou, J. A. Pitínským, Ondřejem Elbelem, Pavlem Šimákem, Martinem Glaserem a dalšími. Od roku 2008 pravidelně spolupracuje s režisérem Romanem Polákem. Za scénu k inscenaci Molièrova Misantropa ve Slovenském komorním divadle v Martině získal ocenění DOSKY za nejlepší scénografii sezony 2009/2010 na Slovensku, scéna pro inscenaci Bratři Karamazovi získala nominaci na cenu DOSKY 2013, stejně jako scéna pro inscenaci Nevesta hôľ v roce 2015. V ND Brno vytvořil scénografie pro inscenace Bludný Holanďan, Její pastorkyňa, Petrolejové lampy a Teror v režii Martina Glasera. Výběr dalších z realizací: Hedda Gabler, Arkádie, Buddenbrookovi, Mercedes Benz, Herodes a Herodias, Tři sestry, Triptych, Bačova žena (vše v režii Romana Poláka v SND Bratislava), Láska na Krymu (režie Marián Amsler, Divadlo Astorka Korzo '90), Potkani (režie Roman Polák, DAB Nitra), Víra, láska, naděje (režie Kamila Polívková, Divadlo Komedie), Ucho (režie Ondřej Elbel, HaDivadlo), Tvář v ohni (režie Martin Tichý, Divadlo F. X. Šaldy Liberec), Smrt Hippodamie (režie J. A. Pitínský, Městské divadlo Zlín), Hvězdy nad Baltimore (režie J. A. Pitínský, Divadlo Husa na provázku), Romeo a Julie (režie Pavel Šimák, Horácké divadlo Jihlava), Ředitelská lóže (režie Ondřej Elbel, HaDivadlo), Večer Tříkrálový (režie Roman Polák, Městské divadlo Brno), Murlin Murlo (režie Pavel Šimák, Divadlo Husa na provázku), Jeden den Ivana Děnisoviče (režie M. T. Růžička, Divadlo v 7 a půl), Calandriáda (režie Zoja Mikotová, Městské divadlo Zlín), Divá Bára (režie M. T. Růžička, Divadlo v 7 a půl), Faidra (režie Martin Tichý, Činoherní studio Ústí nad Labem). Inspiraci čerpá pokud možno všude, kromě divadla.