Biografie
Sopranistka Olga Jelínková absolvovala Pražskou konzervatoř u Antonie Denygrové a Hudební fakultu pražské AMU ve třídě Miloslava Podskalského (2009). Zúčastnila se interpretačních kurzů Richarda Sigmunda v italském Meranu, mistrovských kurzů Teresy Berganzy ve španělském Santanderu, jejichž součástí bylo koncertní turné po Španělsku a Francii, a mistrovských kurzů Petera Dvorského a Gabriely Beňačkové. Debutovala v roli Rosiny (Rossini: Lazebník sevillský) na scéně Jihočeského divadla České Budějovice, kde nastudovala i neobvyklou trojroli Ohně, Princezny a Slavíka v Ravelově opeře Dítě a kouzla. V plzeňském Divadle J. K. Tyla vystoupila jako Eurydika (Offenbach: Orfeus v podsvětí) a Olympia (Offenbach: Hoffmannovy povídky), v Městském divadle v Brně zpívala Madam Herz (Mozart: Divadelní ředitel), Královnu noci (Shaffer: Amadeus) a Despinu (Mozart: Così fan tutte), ve Slezském divadle v Opavě Adélu (J. Strauss: Netopýr) a Královnu noci (Mozart: Kouzelná flétna), v Národním divadle Brno Gildu (Verdi: Rigoletto), v libereckém Divadle F. X. Šaldy Olympii (Offenbach: Hoffmannovy povídky) a Aminu (Bellini: Náměsíčná). Za ztvárnění Aminy se dostala do širší nominace na cenu Thálie 2010. Se souborem Státní opery Praha vystoupila v roli Micaëly (G. Bizet: Carmen) v korejském Soulu (2010). Jako Belliniho Amina se představila také v polském Štětíně a v německém Ingolstadtu. Jako sólistka Moravského divadla Olomouc vystoupila v mnoha rolích, počínaje titulní rolí Donizettiho Lucie z Lammermooru, dále jako Nanetta (Verdi: Falstaff), Líza (Kálmán: Hraběnka Marica), Barče (Smetana: Hubička), Gilda (Verdi: Rigoletto), Královna noci (Mozart: Kouzelná flétna), Serafínka (Piskáček: Perly panny Serafínky), Musetta (Puccini: Bohéma) a opět Líza (Lehár: Země úsměvů). Se Symfonickým orchestrem hl. města Prahy FOK se jako sólistka podílela na provedení Mahlerovy 4. symfonie (2008) pod vedením dirigenta Jiřího Kouta a Poulencova Stabat Mater (2013) pod taktovkou Serge Bauda. Jako sólistka vystupuje pravidelně se souborem Collegium českých filharmoniků, s nímž mj. podnikla koncertní turné po Japonsku (2008). Koncertně vystupuje s varhaníkem Alešem Bártou a orchestrem Atlantis pod vedením Vítězslava Podrazila. Ke svým úspěchům si může připsat vítězství v několika pěveckých soutěžích: Ad honorem Mozart na pražské Bertramce (2008), International Pustina Competition ve Žďáru nad Sázavou (2009) a především na Mezinárodní pěvecké soutěži A. Dvořáka v Karlových Varech (2011). Stala se též finalistkou prestižního Concorso di canto lirico internazionale per cantanti lirici – Giacomo Puccini v italské Lucce. Pro Český rozhlas natočila mj. s violistkou Jitkou Hosprovou písňový cyklus Zdeňka Lukáše Quis? pro soprán a violu, který jim autor dedikoval, skladbu Mimus magicus Jana Nováka pro soprán, klarinet a klavír, nebo písňový cyklus Jaroslava Křičky První touhy s klavíristou Eduardem Spáčilem a mnoho dalších nahrávek. V roce 2011 nazpívala hlas hlavní hrdinky do filmu Jaroslava Brabce Aplaus. Autor hudby k tomuto filmu Jan Jirásek jí dedikoval svůj nový písňový cyklus Voice on Canvas, který spolu s klavíristou Martinem Levickým nahrála opět pro Český rozhlas. Její spolupráce s pražským Národním divadlem začala v roce 2014 rolí Megacla (Mysliveček: Olimpiade). Následovala Královna noci (Mozart: Kouzelná flétna), Konstance (Mozart: Únos ze serailu) a titulní role ve Stravinského opeře Slavík a Orffově Chytračce. Za roli Slavíka se dostala do užší nominace na prestižní cenu Thálie za rok 2015 a získala cenu Opera Plus 2015. V září 2016 dostala příležitost vystoupit v roli Xenie (Dvořák: Dimitrij) se společností Odyssey Opera a Boston Symphony Orchestra pod taktovkou Gila Rose v americkém Bostonu. Pod vedením dirigenta Jana Latham-Koeniga uvede spolu s belgickým Flanders Symphony Orchestra v Bruselu, Antverpách a Bruggách písňový cyklus Vier letzte Lieder Richarda Strausse a 4. symfonii Gustava Mahlera.
aktualizace: květen 2017