Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Balet, Činohra, Foyer

Září 2023

Nové tváře v Národním divadle 

Nové zajímavé osobnosti, nové herecké tváře, nové tanečnice s vytrénovanými a ohebnými těly, křehkou duší a neuvěřitelně pevnou vůlí, nové pohledy, nové ambice i nová odhodlání i cíle. A především nová očekávání. 

Činohra

Denisa Barešová 

Když dostane roli, s níž nesouhlasí, dokáže její příběh vyprávět tak, aby korespondoval s tím, co si sama myslí, co ji rozčiluje a trápí. Nositelka Ceny Thálie i dvojnásobná nominantka na Českého lva, jedna z nejobsazovanějších hereček své generace. Přesto se jí někdy ptají na občanku. Hereckou profesi by Denisa klidně brala „i bez slávy“. Nežije jen herectvím, ale kombinuje ho s pečením v cukrárně. Poprvé se objevila v Národním divadle už v jedenácti letech jako Adélka v Babičce, je puberťačkou Kitty v Pýše a předsudku, převtěluje se i do patnáctileté Cecilky v Nebezpečných známostech. Po nabídce angažmá byla chvíli v šoku, pak souhlasila. Naštěstí! 

Činohra

Berenika Anna Mikeschová 

Střela na jevišti i mimo něj. Silná, dynamická a pevná. Má kuráž, páru, humor a zdravý nadhled. Do dobrodružství se vrhá střemhlav, cíl má vždy před očima a nebojí se za ním vykročit. Když se minulou sezonu dostal jejich herecký ročník z DAMU do Disku, byl to nástup talentovaných mladých lidí, kteří se šťastně setkávali s odvážnou dramaturgií a tvůrčím potenciálem režisérů. Z jejich Krve na krku kočky nebo Žebrácké opery sršela nekonečná energie a odvaha vyslovit pevný osobní názor. To vše si Berenika nese s sebou dál na své cestě na prkna Národní. Její Schovanka v Nebezpečných známostech se tak stala začátkem i příslibem. 

Činohra

Marie Poulová 

Něžná poezie i bláznivý humor. Upřímnost a slušnost, oddanost umění a potřeba neustrnout. Poctivá cesta z oblastního divadla přes menší pražskou scénu až do té nejzlatější. Chloé z Pěny dní, kterou nastudovala ve svém prvním angažmá v Klicperově divadle, byla stejně jako ona sama půvabná, nevyzpytatelná, lyrická i trochu ztřeštěná, ale vždy dívka, která si nese s hrdostí a tajemstvím své štěstí i smutek. Ať už jako Ester v Romeo, Julie a tma, nebo Bulgakovova Markétka, které ztvárnila v Divadle v Dlouhé. Jemností a silou obdařila v Národním divadle i svou Verunku Buškovou a ukázala, co dokážou „Naše furiantky“. S Marií je radost zkoušet. S Marií je radost jen tak být. 

Činohra

Marek Daniel 

Provokující, inspirující, zneklidňující. Generátor nápadů, šílených scénických řešení a divokých vtípků. Motor kolektivní tvorby. Pracant a neúnavný pokladač otázek. A taky hloubavý a chytrý společník. Pozoruhodný všestranný talent, který prošel menšími scénami a divokými autorskými uskupeními. Maximální proměnlivost divadelní i filmová. Emil Vrbata z Protektora, Václav Havel z Českého století a samozřejmě Tonda Blaník. Tři tváře češství a tři hercovy podoby. A k nim Stroupežnického obecní vejbor a včelař Kašpar Šmejkal. Slavnou repliku, zda bude ponocným Petr, nebo Pavel, si v Národním divadle v Markově podání užil báječně i pan prezident.

Činohra 

Pavel Neškudla

Mazánek! Tak Pavlovi říkali v Divadle v Dlouhé. Mazánek? Vyučený truhlář a nábytkář, studoval alternu, přesto nemá rád rozdělování na klasické a alternativní divadlo. Prošel Hradcem Králové, Plzní, Kladnem. Nerozumí kolegům, když popisují, jak si kvůli roli psychicky sáhli na dno, protože sám neodděluje hraní od života. Herec s tajemstvím, obyčejný kluk, který se obyčejně nechová. V projektu souboru Depresivní děti touží po penězích ležel nahý na stole, na těle nápis „Dělej si se mnou, co chceš!“ a kolem sebe nůž, nůžky, žiletky, vodu a lano. Kvůli inscenaci se rád naučí cokoliv, nechat si roli zažrat do kůže a pak doslova prasknout. 

Činohra 

Zdeněk Piškula 

Dva naprosté protipóly. Takový Zdeněk je. Romeo a Roberto Zucco. Dvě obrovské role, kterých se Zdeněk zhostil ve svém předchozím angažmá v Městských divadlech pražských. Stejně jako Shakespearův hrdina je planoucí, nadšený, urputný a zapálený pro svou věc i lásku. Jako Koltesův Zucco si odnáší vzteklý smutek, schopnost vidět a pojmenovat temnotu a potřebu klást si otázky. Je s ním radost pracovat – je poctivý, váží si příležitosti, nepřestává věřit a chce. Jako rytíř Danceny v Nebezpečných známostech nutí ženy a dívky všech věkových kategorií vytahovat z kabelek kukátka. Všem mužům v hledišti ale zároveň rolí připomíná jejich vlastní idealismus, horoucnost, odvahu a chuť dobýt svět.

Balet

Noemi Boisnon  

Rodinné kořeny veselé, vášnivé a temperamentní Noemi sahají přes půl Evropy od Německa až po jižní Francii. Asi i díky tomu mluví plynně čtyřmi jazyky, které jí umožňují komunikovat, propojovat se, sdílet a prožívat svět s ostatními. Do Prahy přišla z Finnish National Opera v Helsinkách. Potkáte ji vždy s úsměvem na tváři a živým, jiskřivým světlem v očích. Kromě klasického baletu se věnuje též neoklasice, moderně nebo flamencu.

Balet

Nina Fernandés 

Drobná postava a ohnivá energie – to je nová demisólistka Nina, dcera Brazílie, země samby, capoeiry a rytmu bossa nova. Posledních devět let strávila v USA, kvůli angažmá v Praze opustila pozici v Miami City Ballet. Národní divadlo je jejím prvním angažmá na starém kontinentě, kam Nina přijíždí s pověstnou brazilskou radostí a jižanským přízvukem. Viva alegría!

Balet

Haruka Iguchi  

Zvědavost a odvaha dovedly tuto křehkou Japonku Haruku až za Ural, do ruského Permu a posléze do Petrohradu, kde se učila baletnímu umění na Akademii Agrippiny Vaganovové. Tančila také na nové Přímořské scéně Mariinského divadla u Vladivostoku. Na vše, co ji v životě potkává, se dívá z té lepší stránky. Rodné ostrovy vycházejícího slunce opustila už v šestnácti letech, ale o to víc svoji zemi, její kulturu a přírodu miluje a rozhodně na ni nezapomíná. 

Balet

Anna Inchausti 

To, že hranice je jen čára na mapě, platí pro Annu, která je příslušnicí hned tří států (Panama, USA, Španělsko), více než pro ostatní. V Panamě narozená energická a rozhodná plavovláska získala baletní průpravu v arizonském Phoenix Ballet a European School of Ballet v Amsterdamu. Ráda si vychutná šálek dobré kávy (není divu – Panama). Naplňuje ji pohled na východ a západ slunce. Připomíná, že na životní cestě je důležitá vděčnost. Na devatenáct let dobrý základ. 

Balet

Nana Nakagawa

Stejně jako zlaté rybky přizpůsobují svoji velikost nádobě, v níž žijí, přeje si Nana poznat sama sebe a rozvinout se v novém prostředí s názvem Česká republika. Těší se na seznámení s naším jazykem, kulturou a historií. Tanec ji naučil nikdy se nevzdávat. A my se těšíme na to, jak tato tanečnice, která ovládá i japonské tradiční divadlo kabuki a nó, vnese na scény Národního divadla něžnost rozkvetlých sakur i temnotu asijských démonů. 

Balet

Natsuki Nishiyama 

Pevná víra ve své sny, ve svůj život a v sebe. To je motto jedné ze čtveřice nově příchozích japonských tanečnic. Nezlomné odhodlání zavedlo Natsuki  Nishiyamu z rodné Okayamy přes Ballet Akademie der Hochschule für Musik und Theater v Mnichově a belgický soubor Junior Ballet Antwerp až do souboru Baletu Národního divadla. Jaké jsou její další sny, do nichž vloží svoji naději a důvěru? Zatím jsou dobře utajené – nechme se překvapit.

Balet

Chihiro Sudo  

Něžná kráska s neuvěřitelnýma laníma očima k nám přitančila z Tanz Akademie v Curychu. Je s podivem, že vedle povolení k pobytu po ní policie nevyžaduje zvláštní povolení dívat se na svět tak velkýma a hlubokýma očima. Když ji potkáte, mějte se na pozoru, jeden pohled – a po něm pád do hlubin duše. Naše Chihiro ovšem není jen poetická víla. Pokud zrovna netančí, ráda relaxuje u vaření nebo pletení. I tak mohou žít laně.

Sdílet na sociálních sítích