Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Činohra

Duben 2022

Ondřej Novotný: Otec hlídá dceru

Hra Otec hlídá dceru Ondřeje Novotného, kterou jsme uvedli ve světové premiéře, má úspěch u diváků i divadelní kritiky. Z ohlasů v médiích vybíráme. 

Radmila Hrdinová

Právo

 „Čtyři herečky a čtyři herci přecházejí z postavy do postavy čitelným a hravým způsobem, jenž je místy i zdrojem humorného odlehčení jinak závažných témat. Hraje se nejen o vztazích otců k dcerám, o jejich úzkostech a odpovědnosti, ale i o řadě dalších aktuálních témat, jako je ekologie, současná podoba mužství, posedlost tělem, konfrontační postoj ke konzumní společnosti, strach z budoucnosti a katastrofických teorií, osamělost stáří a důstojné prožití konce života. Neboť v poslední třetině se hra překlápí do tématu péče dospělé dcery o stárnoucího otce, který ztrácí vládu nad svým životem.“ 

Tereza Vinická

Lidové noviny

„V poslední čtvrtině hry se perspektiva mění. (…) Nutno dodat, že ani této části hry nechybí humor, ať už vychází z textu nebo z herecké akce skvělého Ondřeje Pavelky v roli starého otce. Přesvědčiví jsou ostatně všichni herci ve Fričově inscenaci, především oba muži/otcové Radúz Mácha a Šimon Krupa, Pavla Beretová v roli dcery, Taťjana Medvecká jako starší žena a v poslední části příběhu dcera v podání Veroniky Lazorčákové. (…) Velký efekt v budování atmosféry má projekce vzniku dětsky stylizovaných kreseb a práce s barvami. Výtvarničení se děje přímo na jevišti a je snímáno a přenášeno na plátno. Nejpůsobivější je pozorování rozpouštějících se barev na mokrém podkladu v momentě, kdy v ději prší, kresby zase zpřítomňují dětské vnímání reality a opět vedou diváka k oživení nejstarších vzpomínek.“ 

Tomáš Šťástka

iDnes.cz

Novotný sliboval, že textem otevře dosud upozaděné téma vnitřního světa současného muže. Tedy plus minus pětatřicátníka, který má vedle malých dětí ‚na krku‘ manželku, starého otce a hypotéku. Autor nabídl tvůrcům první scény brilantní text, který popisuje dnešní každodennost vnitřním hlasem takového jedince. Mluví z něj vlastní zkušenosti a především skvělý pozorovatelský smysl.“

Sdílet na sociálních sítích