Balet
Leden 2025
Na co jdeš do Národního? Na NobodyListena!
Národní divadlo je odjakživa spojováno s tradičním pohledem na umění. Říkáte nám: „Hrajte hlavně klasiku, uchovávejte kulturní dědictví.“ A my to samozřejmě děláme. A vážíme si toho, že se daří vychovávat další generace milovníků hudebně-tanečního divadla. Toho na špičkách s balerínkami, ale i toho, které je moderní, současné a které k Národnímu divadlu a jeho hodnotám patří jakbysmet.
Cestu ke svým divákům hledáme prostřednictvím výjimečných interpretačních výkonů, za pomoci pestrého repertoáru – ale také dialogem s mladou generací, za kterou směřujeme cíleně. I proto se součástí triptychu bpm stala choreografie Bohemian Gravity, byl osloven tvůrce Yemi A.D. a hudební producent (a skladatel) NobodyListen.
"Naše část Bohemian Gravity byla jedna z nejlepších věcí, ke který jsem se mohl doteď nachomejtnout. Z výsledku mám pořád hroznou radost, a mám radost i z dopadu představení a fungování celý tý věci, protože vím, že na to chodí hodně mladých lidí,“
říká DJ NobodyListen.
Přitom tento umělec patří k subkultuře, která rozhodně stojí na jiné straně než bublina Zlaté kapličky. A o to víc byla tato spolupráce všestranně obohacující a podnětná. Pro NobodyListena to bylo určité „poprvé“, a platí to i pro řadu diváků v hledišti historické budovy Národního divadla – které právě jeho hudba přitáhla poprvé „na balet“
„Ano, je to tak – přesvědčil jsem se o tom několikrát, když jsem se byl na představení kouknout nebo ho někomu ukázat. Dějou se mi takový momenty, že jedu hrát koncert někam mimo Prahu a choděj za mnou mladý lidi a říkají mi: Já jsem byl kvůli tobě poprvé v Národním – byli jsme tam s kámošema na otočku. A co je fajn, že tahle zpětná vazba trvá, děje se mi to pořád, a to už uběhly od premiéry tři roky. Ta věc rezonuje, furt se o ní mluví a není týden, kdy by se ke mně nedostala třeba i otázka, kdy budou další reprízy.“
V komponovanému večeru mohou diváci kromě zmíněné choreografie Bohemian Gravity poznat i další tvorbu současných choreografů (Eyala Dadona a Sharon Eyal.) A stejně jako u Bohemian Gravity je i hudební kompozice u dalších choreografií večera originální a současná.
„Byla to super zkušenost, už proto, že jsem si mohl nahrát velkej symfonickej orchestr, což se mi od tý doby nepovedlo, takže děkuju, že jsem si mohl vyzkoušet i něco takovýho,“
vzpomíná na vznik své hudby NobodyListen.
„A od tý doby? Vydal jsem spoustu muziky, tři až čtyři alba na různý projekty, měl jsem nějaký tours, větší koncerty v Praze, hraju… Ale v březnu se zase do kapličky podívám, nenechám si tenhle zážitek ujít,“
uzavírá.
Foto: Archiv DJ NobodyListen
NobodyListen a Yemi A.D., foto: P. Vágner
Sdílet na sociálních sítích